En helg utomhus

Ännu en sen natt för Herr Emil. Eller ja, Mister säger man ju här borta.
Jag har kommit i en dygnsrytm som jag inte ens hade när jag gick i högstadiet och eller gymnasiet då jag knappt sov alls.
Det är för att både Sverige och Thailand/Laos är många timmar framför mig och det är trevligt och prata med dom som är där.

Efter en fin morgonvandring i bergen, hektiskt skoldag och hemmafest i centrala Hollywood i fredags så bestämde vi att stranden skulle vara bra på en 34-gradig oktoberlördag. Tillsammans med Linda L så begav vi oss iväg med våra nya vänner Andrés och Simon från Colombia till Manhattan Beach.


Andres

Andrés hade bil som tur var, med den ofantligt dåliga lokaltrafiken i Los Angeles så skulle det säkert ta 5-6 timmar att ta sig dit. Jag vet inte om jag har poängterat det nog; flytta inte hit för den välfungerande lokaltrafiken, för den finns inte.

Manhattan Beach var mycket fräschare än Venice Beach, där vi var förra gången. Vågorna var dessutom större och ännu mer spännande vilket var roligt och lite galet. Vattnet var kallare än förut men ungefär som Östersjön en vanlig svensk sommardag.
Andrés hade varit där tidigare och han berättade att senaste gången så hade han och några vänner surfat lite. Från ingenstans så kom HAJARNA! Turligt nog hade de fel, det var endast delfiner som ville leka. Tyvärr så fick vi inte se några sådana denna lördag.


Mitch & jag

Denna söndag har jag ägnat åt att vandra till IKEA tillsammans med Arvid och Adam som också går på skolan och bor på Oakwood. Tydligen låg det endast en timmes promenad från där vi bor. Vi visste inte riktigt vägen så vi frågade några på en bensinmack om vägen. Dom, och alla andra jänkare som vi pratat med, förstod inte att man faktiskt kan gå till saker ÄVEN om det tar mer än 15 minuter men efter en del skrattsalvor så fick beskrivet för oss hur vi skulle gå.


Arvid & Adam euforiska

IKEA hade en för oss fantastisk sortering av ätbara produkter som vi knappt visste om att vi saknade. Sill, knäckebröd, svenskt kaffe, julmust, Marabou m.m.
Ibland är det gott att ta en rejäl tugga av Sverige.

Aja. Dags att sova, en god dag imorgon med.

E.

1 kommentar: