Bardot

Nu sitter jag uppe sent och skriver igen, klockan är t om mycket i Svea Rike. Egentligen borde jag ägna mig åt annat (sömn).

Vi bestämde oss igår för att prova på klubbandet i storstaden. Det var jag, Linda och Hanna som tog "vår" buss 222 från vårt boende i bergen ner till Hollywood Blvd. Väl framme så lyckades vi söka upp ett ställe vid namn Avalon som skulle vara populärt. Vakten var jordnära och viskade till oss att Avalon inte var häftigt utan stället vägg i vägg, Bardot, var dit vi skulle. Vi tog hans råd, ställde oss vid ingången till stället där en ung man hade som yrke att välja ut vilka som var Bardotmaterial och vilka som inte var det. Vi lyckades, säkert tack vare mitt vackra damsällskap, ta oss in utan problem.
Direkt när man kom in så märkte man att det var ett selektivt ställe, antingen var man rik eller snygg (vad gjorde jag där?!).
Tydligen var detta ett ställe där Hollywoods stjärnelit brukade gå till, även fast vi med handen på hjärtat inte såg någon stor stjärna denna kväll.



Beställde en whisky och frågade bartendern om det gick bra att boka ett bord så vi kunde sitta. "Inga problem, bara ni hostar upp 500 dollarz så fixar vi det".

"OK".

Trots att vi stod upp resten av kvällen så var den väldigt lyckad. Delta Fiasco spelade synthrock på häftigt sätt, vi dansade på dansgolvet till Hot Chip och folk (vi inräknade) såg viktiga ut.
Vi drog hem tidigt vid klockan 02 då ingen av oss är någon s.k. partybrud men bemöttes av papparazzis med kameran i högsta hugg. Dom var säkerligen besvikna att det bara var några bortkomna svenska ungdomar som gjorde sorti. Vi fick även med oss s.k. goodie bags med dyra prylar som delades ut till gästerna. Spännande och annorlunda.



Klockan 11 varje söndag så serveras det frukostbuffé för alla som bor på vårt område så vi gick ner till vårt "klubbhus" och bemöttes av en typisk amerikansk frukost. Mängder av donuts, bagels och marmelader som drypte men som smakade gott en söndagsförmiddag.
Gick hem och spenderade nästan hela resten av dagen med min kära fröken som är på andra sidan jorden via Skype. Det var väldigt fint och kändes som att vara nära henne igen, även fast vi dessvärre är så fruktansvärt långt ifrån varandra.



Nu ska bege mig mot sängen och spendera tid.

Tack för att du läste.

4 kommentarer:

  1. Vilket jetsetliv du lever Emil.
    Det är annat än vård av sjuka barn hemma i Småland. Jag är inte alls avundsjuk.....

    SvaraRadera
  2. Jag vill också ha en goodie bag......

    SvaraRadera
  3. Ser att du jobbat på Orlando Bloom-looken. Kanske paparazzin nästa gång tror att du är han.

    Tänker på dig.

    SvaraRadera
  4. Ja, ganska speciellt faktiskt. Annorlunda mot mitt liv på Bjärka-Säby för 4 månader sedan.

    Tänker på er med.

    SvaraRadera