James Cromwell

Sitter i min säng, har precis tittat på Batman: The Dark Knight på en av våra 1000 kanaler. Jag kan förstå att folk blir försoffade här, man kan kolla på vad som helst när som helst. För en fotbollsgrabb som mig så blir det ett huvudbry, men jag har faktiskt hållit mig borta från matcherna förutom när Zlatan spelat och delvis Champions League. Såg även en match med AZ Alkmaar. Roligt att se Rasmus Elm, tråkigt att inte hans lagkamrater förstår hans geni ännu då dom istället försöker spela genom en kille som tappar bollen titt som tätt. Lite dumt att han inte skrev på förrän precis innan övergångsfönstret stängde. Aja, slut på fotbollsnörderi nu.



I tisdags var jag ute och vandrade i bergen med min nyfunne vän, producenten Eddie. Han visade mig lite vägar man kunde ta i bergen och vi pratade om livet i stort. Trevligt. När vi var ute och gick på en ödslig plats kom två herrar gående som vi börjar prata med. Dom berättar om en väg som är jättebra att gå som låg precis därifrån vi kom, vi hade missat den. Efter några minuters samtal säger vi adjö och önskade varandra en trevlig dag.
En av männen var faktiskt James Cromwell (skådespelare som medverkat i bland annat Spider-Man 3, 24, Den gröna milen, I Robot m.m).


Basketplanen här på området är verkligen hur bra som helst. Vore dock skönt att ha en veckorutin och spela varje vecka, spela lite matcher. Men jag och Hanna har spelat en del och det är roligt, hon är duktig.



Eddie berättade för mig att Hollywoodskylten ligger precis runt hörnet från oss, så idag tog jag och Hanna en tur till den. Vi gick en vacker promenad längsmed ett naturreservat och lyckades efter kanske 45 minuter komma till en fantastisk utsiktsplats där man kunde se både hela Los Angeles och den där kända skylten. Egentligen ligger skylten säkert bara 400 meter fågelvägen från vår lägenhet, men det är svårt att ta sig dit p.g.a dåliga stigar på berget.



En kvinna som vi träffade berättade att Madonnas f.d. hus (som ligger i området vid skylten) fortfarande blir utsatt för intrångsförsök, även nu fyra år efter hon flyttat därifrån. Dom nya ägarna har ordnat detta problem med att sätta upp stora skyltar där det står "MADONNA DOESN'T LIVE HERE ANYMORE" och liknande, ganska underhållande så här i Hollywood och allt.

Imorgon har vi genomgång på skolan eller "orientation" som det sägs. Jag vet faktiskt inte vad det innebär men jag antar att man kommer att få se skolan och kanske träffa sin klass. Spännande!
Vi ska även iväg på en konsert på kvällen med The Horrors, ska bli väldigt trevligt!

Ses&Hörs!

4 kommentarer:

  1. Take me on a trip I'd like to go somewhere
    take me to New York I wanna see L.A
    I really want to come kick it with you
    You'll be my american boy
    He said "Hey sister, its really really nice to meet ya"
    I just me this 5 foot 7 boy whos just my type
    Like the way he's speaking, he's confidence is peaking
    Don't like them baggy jeans but I might like whats underneath them

    SvaraRadera
  2. Även med i "the Departed" och sedan är han president i någon film. Riktigt coolt! Blev du inte starstruck(t)(ad)?

    /erik

    SvaraRadera
  3. Eller förlåt jag menade "LA Konfindentiell".

    SvaraRadera
  4. Vem Erik är detta?

    Blev inte så starstruck(t)(ad) utan jag klarade mig ganska bra. Vi pratade på och jag tänkte nog att han var som vilken äldre man som helst.
    Men men, det kanske kommer senare med någon mer "häftig" för mig, som är närmare "mina" kretsar.
    T.ex. träffar jag David Beckham eller Christian Bale så kan vi ta diskussionen igen.

    SvaraRadera