Oakwood, Los Angeles

Kom precis tillbaka efter ett gäng längder i poolen här på området. Det är en solig morgon och utanför fönstret hör jag fåglar som nynnar i kapp med Jan Johanssons jazz på svenska.
Det är alltid soligt här och på tisdag ska det bli osannolika 36 grader i skuggan, pust... Vi pratar alltså om plusgrader kära vänner!




Igår så åkte vi ut på tur till den klassiska stranden Venice Beach. Vi lyckades ta oss dit efter tre timmars resväg från hemmet med Los Angeles kommunaltrafik som är under all kritik som finns.
Vi lyckades till slut komma fram och det var nästan precis som jag föreställt mig. Killar som spelade basket på de slitna men trevliga basketplanerna (ni vet som i White men can't jump, öppningsscenen är från Venice Beach!) och bitiga män som svettigt spänner sig i de vägglösa gymmen som ligger längsmed stranden.



Väl på stranden så la vi oss ner i hettan ett tag men insåg att det skulle bli för varmt så efter en kort tid sprang jag och Hanna ner i vattnet som var ljummet. Flera surfade men vi gjorde så gott vi kunde och bara lekte i vågorna. Dom var verkligen gigantiska och underströmmarna (sorry mamma!) var rejäla. Konstigt att inte fler dör! Men det var väldigt roligt och häftigt när man lyckades glida på en våg länge.



Igår lyckades jag även prata med baby Sabina i telefon för första gången och det var väldigt trevligt. Om ni vill läsa om händelser i hennes liv i Thailenn så är bloggadressen http://sudrudee.blogspot.com

Ikväll ska jag och Hanna på Bring Me The Horizon mfl och det ska bli grymt! Väldigt många bra och trevliga band.

So long!


2 kommentarer:

  1. jag vill också hänga med hulken.

    SvaraRadera
  2. Lek inte med döden, vi vill se dej igen!

    fader- och moderskapet

    SvaraRadera