Ny lägenhet

Vänner!
Sitter ännu en kväll vid mitt middagsbord och lyssnar på dödsmetall. Grämer mig över i lördags. Vad? Jo, då åkte jag och Hanna till Pomona North, en plats som visade sig ligga tre timmar bort från där vi bor (alltså typ som att åka LKPG - GBG), för att titta på ett gäng duktiga band.
Eftersom vi åkt buss, tunnelbana, tåg och taxi dit så var vi lite irriterade när vi kom dit men peppade för konsert.
Det var slutsålt.

Utmattade gick vi till något som såg ut som en turnébuss med massor screamo-kids med hårsprayade luggar, färgade t-shirtar, tighta svarta jeans och Vans. Jag knappade vänligt men bestämt på dörren och ut kom Bring Me The Horizons gitarrist. Jag förklarade vårt läge och sa till och med att vi åkt ända från Sverige. Den unga mannen var väldigt trevlig och sa att han skulle snacka med sin manager och sen så skulle han återkomma. Efter tio minuter kom en kille som presenterade sig som manager och berättade för oss att det var omöjligt att komma in, inte ens bandets kompisar kom in.
Segt.
Vi gick till närmsta sylta, käka en bacon och avokado-burgare och åkte bussen hem.
Det är ingen idé att gräma sig, även fast det känns nu när jag sitter här och lyssnar.



Vi har flyttat in i en ny lägenhet här på området som är större än den förra och det är skönt att äntligen få en egen säng faktiskt. Vi har även fått en ny rumskamrat vid namn Linda som också ska gå på skolan.
För övrigt så registrerade jag mig idag på skolan men jag börjar inte förrän den femte med lektioner. Det är OK för här jag kan nog underhålla mig med att vandra i omgivningarna, hänga på stränderna och vid poolen i några dagar till innan det blir tråkigt.

Ikväll provade vi för övrigt basketplanen här på området för första gången. Jättefin plan som ligger på taket av en byggnad där man ser ut över bergen som omringar platsen vi bor på. När jag spelade var det dessutom solnedgång medan vi spelade, det var filmiskt.
Efter värmen från basketen så svalkade vi oss i poolen. Haha.




Hoppas ni vet, vänner och familj, att jag tänker på er och att ni betyder mycket för mig.
Jag har fått en adress som ni gärna får skriva ett brev till. Brev är alltid så trevligt.

Oakwood Apartments
APT # M104
3662 Barham Blvd.
Los Angeles, CA 90068
UNITED STATES OF AMERICA

På återseende!




6 kommentarer:

  1. seg kollektivtrafik och slutsålda konserter. Kanske det bara är att "get used to it?". Trots allt bor det ju massa folk där du befinner dig, så du kanske bara helt enkelt får ställa dig in på att bli en "planerad kille" som vet vad du ska göra en vecka framåt. Trots allt är du nog inte ensam om att vilja göra den eller den grejen, gå på den eller den konserten. Men du är i alla fall ensam om din säng. Och det är inte fy skam!

    Sköt om dig brorsan! / G. som ska på jobbet nu (16.30-24.00. Snacka om udda arbetstid).

    SvaraRadera
  2. Emilio! Nyter av dager i Uppsala, dog kan ei even denne stad leve opp til sangnomsuste L.A. Håper virkelig du nyer tiden der borte, kos å kunne følge deg på blogg! Fikk stipend til Syria i går så ser ut til at veien går østover om ikke lenge. Jo, glemte det nesten - hvordan er Ben&Jerry over there? I respekt for mitt noe patetiske forhold til denne redning gestalteret i glass, håper jeg du tar deg en date med "Neapolitan Dynamite". Vi hørs kompis.

    SvaraRadera
  3. a pink letter is on the way. with hearts made of nail polish called Los Angeles. Do you speak english now? Poud english mai kah? S

    SvaraRadera
  4. AJ: Bra att stipendiet gick igenom bra. Du kommer nog få mycket trevligt där.
    Det har faktiskt blivit mycket Ben&Jerrys. För mycket! Jag har provat många olika smaker som jag inte sett i Sverige och det är lite spännande. Mycket billigare här, typ 3,50 dollarz för en bytta. Har dock inte provat Neapolitan Dynamite ännu, ska göra det... Förresten, jag tycker att du kan skaffa dig en blogg så att jag kan följa ditt liv med... Alla borde ha en blogg faktiskt.

    S: Skaffa mig din adress så att jag också kan skicka brev med hjärtan på.

    SvaraRadera
  5. Eller vid närmare eftertanke pistoler och granater.

    SvaraRadera
  6. Bloggen kommer når søndbø er kledd i burka og svetter som er gris...!

    SvaraRadera