Hollywood, Los Angeles



Förra inlägget uppföljdes med att jag och Filip gick ut på Harlems (H-A-R-L-E-M) mörkaste gator klockan 01.45 med all min packning.
T o m jag skulle rånat mig. Vi träffar först en kille med vit bandana som frågar "What time is it?"
Ni som aldrig sett en film vet troligtvis inte att det är ett vanligt sätt att starta en konversation som antingen slutar med

  1. Rån i en gränd
  2. Kokainköp

Vi lyckades ta oss ur situationen på smidigt sätt (vi gick snabbt förbi) och gick ned mot busshållplatsen.
Vi kände oss inte direkt som på mammas gata när det kom två killar från varsitt håll i rödvita kampsportdräkter mot oss, karatesparkandes i luften. Vi löste situationen på smidigt sätt (vi gick snabbt förbi).
Det hela gick bra till slut och jag tog farväl av min resekamrat och fortsatte min resa mot mitt nya liv.



Efter en dyr taxiresa från flygplatsen med en ex-sovjet så kom jag fram till mitt nya hem, Oakwood.
Och det är nästan för bra för att vara sant.
Vi kommer att vara fyra personer som delar på en lägenhet på kanske 100 kvm som är vackert möblerad. I priset ingår en schysst pool och jacuzzi. Det ingår även ett välsorterat gym. Förutom det finns det på gården en tennisplan, en basketplan (basketvänner är välkomna hit!) och en volleybollplan. Det ingår även el, internet och vatten. Om man vill så får man även låna stora rum i 1800-talsstil om man vill fixa med en middag med öppen spis.
Glömde också skriva att det även finns biosalong att låna om man vill kolla på film, om man inte vill titta på film på 35"-tvn som står i vardagsrummet och som har alla kanaler.
Att det dessutom ligger 10-15 minuter från Hollywood gör saken bara bättre.
Jag trodde att jag skulle få bo med kackerlackor och smuts, men bor istället med två trevliga flickor som också ska gå på skolan.



Hoppas ni har det fint där hemma i sensommarens sista dagar.
En kär vän citerade nyligen en väggbonad i ett brev "Längta ej till fjärran lycka. Lyss till trädens sus vid eget bo."

Farväl!

9 kommentarer:

  1. Förbönens makt är stor. Gud skickade sina änglar och beskyddade er!
    Fantastiskt att få bo så, ja Gud är god!
    Vi gläds med dej och hoppas du får en fin tid!

    modern

    SvaraRadera
  2. emma (sabinas emma)17 september 2009 kl. 23:03

    wow Emil! Det låter ju för bra för att vara sant. Är jätteglad för din skull! Bra bloggande med:) /emma (sabinas emma)

    SvaraRadera
  3. Ja, men du reste långt för att lyssna till de där trädens sus ;) Håller på dig, bror G.

    SvaraRadera
  4. Precis! Därför ska jag inte längta hem till Sverige just nu. Det här är hem.

    Tack för alla kommentarer för övrigt, det är alltid trevligt!

    SvaraRadera
  5. Den bonaden verkar bekant... Men hade texten avsett suset i Hollywood hade den varit på engelska. Sorry. Suset kommer företrädesvis från de östgötska ekarna.
    Ior

    SvaraRadera
  6. vilken grej va! det där låter ju helt fantastiskt. jag tänkte att jag skulle följa ditt LA-liv nu, du skriver fina inlägg.
    hoppas du får det riktigt bra på skolan också, lycka till med allt!

    SvaraRadera
  7. Ior: Är det du eller jag som citerar väggbonader?
    Jalin: Trevligt! Hoppas jag får följa ditt liv med!

    SvaraRadera
  8. Funderar på om det skulle funka att hälsa på dig i Hollywood? Ser ut att vara ett läckert boende!När börjar du skolan? Hur länge ska du vara over there? Kramis Ulle

    SvaraRadera
  9. Det skulle fungera bra. Skulle hela familjen komma? Vi bor inte så stort men vi kan tränga ihop oss, annars så finns det hotell som inte är alltför dyra här borta.

    Ni är hjärtligt välkomna!

    SvaraRadera