Harlem, New York; Sista kvällen

Sitter ännu en gång på vårt hostel och skriver. Klockan är 23 och jag har ingen sovplats så jag sitter här i sällskap av en kanna 7up och ett gäng eurotrashfolk som som intagit hostellobbyn. Filip ligger uppe på rummet och sover och om jag ska vara ärlig skulle jag hellre ligga i sängen där och sova, men jag ska inte klaga.

Vi har verkligen tagit tag och gjort saker hela tiden och varje dag har varit ett nytt äventyr. Sen sist har vi bland annat gjort alla turistsaker som tydligen ska göras. Empire State Bulding, Frihetsgudinnan, Central Park, China Town, Little Italy osv. I söndags var vi t.o.m på Broadway och tittade till en musikal.



Mest av allt har vi dock vandrat, gått omkring och lärt känna staden. Satt oss på ett kafé och pratat strunt och sen gått vidare. Det är ett trevligt sätt att lära känna en stad och jag rekommenderar att göra det om ni besöker New York, det tar inte så lång tid att gå Manhattan.

Anledning att jag inte sover är att min buss går om 2,5 timme och jag tänkte spara de 200 kr det kostar här per natt. Min buss går vidare till LaGuardia flygplats som tar mig vidare till LAX via Houston. Jag har även ordnat med boende i några dagar då jag kan bo med vänliga klasskamrater som redan ordnat med lägenhet. Jag tror att det ordnar sig bra med allt, det verkar så.

Jag har redan ordnat för er som inte har blogger/google-användare som nu kan kommentera min blogg vid intresse för det.

Fridens liljor.

1 kommentar:

  1. Låter som att du hade det bra i NYC. När vi var där åkte vi inte t-bana en enda gång... Vi bodde på Manhattan och ena dagen gick vi norrut och andra dagen gick vi söderut... Man lär ju känna staden bättre. Kul att du också har varit där nu. Ser fram emot fler spännande inlägg om hur du har det i staterna!!

    Kram

    SvaraRadera