Till slut

Sitter på ett fik i Bangkok och dricker en cappuccino, med oroväckande tjockt mjökskum (känns lite som att det är en mjölkkaka ovanpå kaffet), och läser en bok.

Snart är min tid i Thailand över och ja, det är vad det är. Tråkigt på ett sätt, spännande på ett annat. Känns konstigt att om bara några dagar så kommer jag sitta på ett fik i Buenos Aires iklädd en sombrero och titta på tango (hoppas jag). Där och då kanske jag tänker tillbaka på min dag i London som jag kommer hinna med däremellan. Det moderna livet är häftigt ändå. Att man kan vara på ena sidan av världen den ena dagen och dagen efter kan man vara på andra sidan. Samtidigt som jag studerar.
Att studera på distans har varit svårare än jag trott dock. Inte så att jag tänkt det här som en semester, jag har avsatt mycket tid till studier. Det har snarare så att jag har insett värdet av en plats som är avsatt för studier. Ett bibliotek eller dylikt. Detta i kombination av omotivation antar jag. Men men.



Det jag kommer ta med mig från min tid i Thailand är mina dagar under vattnet, åka motorcykel, Mickes sexskämt (iPhone ville ändra sexskämt till sexköp. Fräckisar kanske är ett bättre ord), stranden Nai Harn, pandanbröd, Bergmankvällar, biografbesök samt en väldigt speciell historia som min hotellvärd Ying berättade för mig över en måltid. Mer om den en annan gång.

Nu ska jag gå och äta något, sushi tror jag.

E

1 kommentar: