Bangkok

I dag gick jag på bio i den mest moderna biosalong jag varit i. Jag åt lunch två gånger, vid 12 och vid 15 - maten var så oerhört god (och portionerna små). Efter det åkte jag till en nattmarknad och köpte kläder som lokala hipsterungdomar (inte barn och inga fabriker) har sytt - ett par short, en väska, två t-shirtar. Dessutom ersatte jag mina söndriga hörlurar med ett par nya, köpte "Green Milk Tea" och tog en timmes massage.  Förutom det har jag även åkt flera mil i taxi.
Sammanlagt har den här dagen kostat mig ungefär 600 kronor.



Något av det bästa med Bangkok är känslan av att man har pengar till att göra vad man vill. Men jag vet inte riktigt hur moraliskt riktigt det är att känna så. Vad tycker ni? Det här med att konsumera är ju verkligen en svår fråga. Eller? Är den så svår egentligen? Jag lämnar det där för stunden.

Ska sova nu, klockan är 01:20. I morgon ska jag försöka studera på hotellrummet. I kväll på den där nattmarknaden så tog några flickor kort på mig för att jag liknade Brad Pitt. Hoppas korten blev bra.


4 kommentarer:

  1. Vem är Brad Pit, kan väl inte va snyggare än du?!
    Många bäckar små blir en stor å..., med anledning av förhållandet till pengar....
    Hur har du det med DIN förkylning, MIN förkylning mår prima, t.o.m. feber nu...

    SvaraRadera
  2. det är väl ganska mkt pengar med tanke på att du faktiskt inte är på semester?

    gott med green milk tea!

    är dina urban ers trasiga?

    SvaraRadera
  3. så extremt löjlig kommentarsskit! Fy fjhahaf

    SvaraRadera
  4. G-som i Gemenskap12 oktober 2012 kl. 04:40

    Den som nämndet, han klämdet.

    SvaraRadera