Bara i Thailand

Jag gick fram till disken för att beställa mat. Bakom disken sitter en man och tatuerar en annan man med en nål. Typiskt Thailand.

Apropå det; Vart jag än går spelar man i Thailand den här låten: 


Scorpions, bandet - inte djuret, är omåttligt stora här.

Annars ser mina dagar ganska lika ut. Jag bor numera nära stranden Nai Harn och från min balkong ser man vajande palmer och det brusande vattnet. Jag går upp vid 07 och simmar samt går lite på stranden. Sen äter jag frukost - yoghurt, cashewnötter och sojamjölk. Efter det försöker jag studera, men det är förvånansvärt svårt att göra det när vädret är så fint utanför. Vid 14-tiden äter jag på en restaurang i närheten innan jag tar en tur med min motorcykel. 
När jag kommer hem försöker jag studera lite till, med varierande resultat, innan jag tar ännu ett dopp i vattnet vid solnedgången kl. 18. Antingen träffar jag Moppe-Micke efter det eller sätter mig ner och ser en Bergman-rulle på balkongen samt äter en pandanbulle. I går såg jag den här:





På fredag åker jag tillbaka till Bangkok innan jag på onsdag nästa vecka åker vidare till London. Där ska jag träffa Sabina över dagen innan jag åker vidare till Buenos Aires. Vamos!


1 kommentar:

  1. men plugga bättre då. annars tar jag inte med ngt godis

    SvaraRadera