Jag ❤ Barcelona


Barcelona är behagligt varmt, cirka 24 grader i skuggan. I dag när jag åt min lunch, ett ihopplock av "tapas" från den lokala supermercadon, så dansade solen i det blågröna vattnet. Trots att det här är en storstad är det så oerhört välskött och vackert här. Det finns nog ingen stad som jag har fallit så pladaskt för som just Barcelona. På flera sätt har den allt man kan önska sig av en stad:
  • Historia
  • God mat
  • Kultur
  • Sport
  • Strand
  • Sol

(nedan följer en ganska tråkig men informativ text om varför jag är på den här resan, läs vid behov)
Att jag är ute på den här resan har att göra med min utbildning. I mars tog jag reda på att jag har möjlighet att läsa nästa kurs i mitt program på distans. Det gör att jag kan vara var som helst och studera, och ändå vara i fas med min utbildning. För mig var det en frestelse för stor att inte ge in för. Så, nu sitter jag här med en galen flygbiljett som tar mig mer än 30 000 km och innefattar tre världsdelar.
Vad jag ska göra på de olika platserna varierar men allt som oftast är det bara att bo och få en bild av hur världen fungerar på olika platser.

3 kommentarer:

  1. Spännande liv du har :-) Jag ska följa dig här på bloggen. Kika gärna in på min blogg någon gång... Kram syster Inkhan

    SvaraRadera
  2. Godmorgon, kära bror! Jag & gumman drar oss i sängen denna (lediga) fredagsmorgon på Råslätt, präglad av höst! Vi har inga 24 grader, och du har inga röda löv. Så där är vi 1-1.

    Jag blir i allmänhet sugen på att vara med på din resa, och jag blir i synnerhet sugen på att uppleva en Él Clásico på plats (innanför eller utanför Camp Nou)!

    Men, Empan. -Minns att i det lilla kan ligga det stora. Ett människomöte kan vara större än att få speciell tillåtelse att klättra upp i ett av La Sagrada Familias torn!

    G.

    SvaraRadera
  3. Vilka fina meddelanden du får! Läser din blogg nu på min förrläsning om nyckeln till liv....ge mig mer!

    Önskar att jag hade samma initiativförmåga för stora saker som du

    ha det underbart spännande
    / emma

    SvaraRadera